Tillbaka blick - Graviditeten

Sitter och tänker tillbaka på graviditeten.
Det var nog bland de jobbigaste 9 månaderna i mitt liv.
Det var ju såklart underbart, men otroligt jobbigt.
Känslomässigt bland det jobbigaste tiden i mitt liv, tro det eller ej.


Vi kör i bilder istället :) :
Innan magen började synas kändes det inte att man var gravid.
Detta var v.18-19 någongång
Kvällar på stan var bara att glömma, jag var för trött för sånt.
Trötthet var verkligen mitt värsta bekymmer när jag började närma mig 4e månaden.
Därmed blev det många sjukanmälningar och jag spenderade flera dagar
hemma i min morgonrock och kollade på serier.
Vi flyttade till Boden när jag var någonstans mellan månad 5-6.
Därmed började det bli ganska uppenbart att jag hade en liten i magen :)
Ca två månader senare. Hade gått upp massor mer.
Hade grymt ont i alla leder och var mest hemma och pysslade på.
Ensamt var det, nästa gång ska jag bli gravid samtidigt som någon kompis.. haha
Sedan var stunden snart inne. Bilden är tagen 10 dagar innan förlossning.
Tiden gick så otroligt sakta, jag hade nästan gett upp hoppet om att lillan skulle titta ut.
Räknade redan då med att gå över flera veckor, jag förbereder mig alltid mentalt på det värsta.
(Haha jag är sån)

När min flicka väl var ute, det går inte ens att beskriva med ord vilken lättnad det var!
Hon var frisk och stark och så bedårande.
För att inte tala om hur skönt det var att slippa "vara gravid". Fy
Blir nästan skrämd när jag tänker på det, haha hur ska man klara av det igen.
Nå, det kommer väl en längtan när det är dags igen antar jag.

Kommentarer
Postat av: ia

men oj, min graviditet var helt underbar typ bäst av allt nånsin! vad olika set kan vara:-)

2011-12-12 @ 03:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0